Re: Zonder ombouw plantaardig dieselen voorverwarmen
Geschreven door albert at 12. Sep 2007 16:05:08:
In antwoord op: Zonder ombouw plantaardig dieselen geschreven door Jeroen at 29. Sep 2003 14:10:30:
ik heb in onderdelenboek van mercedes 307 en 207 gezien dat diesel voorverwarmt wordt door de dieselleiding om de uitlaat te draaien. dit is een orgineel onderdeel van mb voor koude gebieden zodat de diesel voorverwarmt wordt. zit een beveiliging bij die bij te hoge temperatuur van de brandstof de olie rechtstreeks door voert (dus niet langs de uitlaat) montage zit gelijk onder het uitlaatspruitstuk( dus in het eerste gedeelte van de uitlaat)
- ook zijn er elementen te koop die bij het dieselolie filter gemonteerd wordt. deze verwarmt de diesel electrisch. dit zijn beide orginele middelen om diesel voor te verwarmen met als doelstelling diesel niet te laten vlokken. mij is er ook bij vertelt dat het brandstof gebruik hierdoor met 10% verlaagt wordt. of dit laatste op waarheid berust weet ik niet.
albert
- Re: Zonder ombouw plantaardig dieselen voorverwarmen Ingmar 13.9.2007 11:15 (2)
- Re: Zonder ombouw plantaardig dieselen voorverwarmen michael 27.05.2008 22:37 (1)
- Re: Zonder ombouw plantaardig dieselen voorverwarmen Stefan 28.05.2008 09:48 (0)