Re: Biobrandstoffen: een dodelijke oplossing, ik leef nog

[ Rijden met slaolie ]

Geschreven door NIels at 01. Aug 2007 08:35:10:

In antwoord op: Re: Biobrandstoffen: een dodelijke oplossing geschreven door Fred at 31. Jul 2007 11:11:33:

De vraag is of we over gaan op een 'waterstof' economie. Alles wat tot nu toe voorspelt is wat het zou worden met energie, is het nooit geworden. Nederland wilde in de jaren 60-70 zo snel mogelijk van het gas in Groningen af, want kern energie was DÉ oplossing. Binnen 10 jaar tijd zou het energie probleem met kern energie opgelost zijn. Zeg zelf, is het dat? En gas is weer een hot item om te verbranden omdat dit redelijk schoon is.

Ok, nu over het waterstof:

Waterstof kan gemaakt worden met bijvoorbeeld het Fischer Tropsch systeem. Hier worden kolen of aardolie vergast bij zeer hoge temperatuur en hier komt syngas bij vrij. Syngas is CO (koolmonoxide) en H2 (waterstof). Het CO kan weer dmv de water-gas shift reactie (WGSR) omgezet worden in meer waterstof en CO2. Met een CO2 afvanger (concentreren en in de grond rammen), heb je dan een redelijk schoon proces. Nadeel, het waterstof is nog steeds van fossiele brandstoffen gemaakt.jammer
Het fischer tropsch proces kan ook met biobrandstoffen gedaan worden, dan ben je natuurlijk wel goed bezig. ...Maar dat staat nog in de kinderschoenen. + er is nog zo ontzettend veel kool in de grond. Ik zal geen conclusie trekken hieruit, bedank Shell, Exxon mobile, BP en de rest daar maar voor.
Het beste is gewoon heel veel investeren in zonne-energie. Als we alle energie die op de aarde valt in een uur kunnen opvangen, kun je de gehele wereld een jaar lang van energie voorzien! smile Juist! tel uit je winst. Maar het probleem zit nog in de ontwikkeling van zonnecellen, het rendement.

Als laatste
De heer Ford Diesel liet zijn eerste Diesel auto op palmolie rijden!!!!

Groet Niels
Ps als meneer Talen eens wat meer onderzoek zou doen en minder blaten zou de wereld een stuk prettiger zijn. Hij heeft een punt, maar ik wil getallen zien MET referentie. En zijn (slechte?) flexjournalistieke, echte NAAM.

Antwoorden:

[ Rijden met slaolie ]